Zijn chatbots dodelijk of juist bevorderlijk voor de klanttevredenheid?
De opkomst van AI chatbots maakt het voor bedrijven gemakkelijker dan ooit om met hun doelgroep te communiceren. De machines die steeds intelligenter worden, maakt 24/7 service bieden mogelijk, problemen oplossen is eenvoudig(er) dan ooit en zelfs het genereren van...
Zo moeilijk is het bereiken van een 360-graden klantbeeld niet
Volgens onderzoek van CCW Digital https://www.customercontactweekdigital.com/ zijn twee belangrijke items voor verbetering vatbaar bij klantenservices: Medewerkers die teveel tijd besteden aan laagwaardig, eenvoudig en repeterend werk De afwezigheid van een 360-graden...
Bibliotheek Rotterdam: we lopen voorop en verbeteren continu
Als je het woord bibliotheek hoort, denk je ongetwijfeld als eerste aan boeken lenen. Maar na het interview met August Leckie, ICT-Manager bij de Bibliotheek Rotterdam, werd al snel duidelijk dat de functie van een bibliotheek zoveel meer is dan dat. Tel daarbij op...
Amazon Connect: de verschillende functionaliteiten
Amazon Connect (AC) - een gebruiksvriendelijk omnichannel cloud contact center - biedt veel functionaliteiten om geweldige klantenservice te bieden tegen lagere kosten. In maar een paar klikken start je een contact center omgeving en kunnen je medewekers gelijk...
Open Varen 2022: een feestje voor de klantcontact branche
Op donderdag 23 juni vindt alweer de 12e editie plaats van het Open Varen. Inmiddels staat dit evenement bekend als hét netwerk-event voor de klantcontact branche. Er is voor ieder wat wils deze dag. Wil je meedoen, netwerken, in actie komen, borrelen, lekker het...
Een sentimentanalyse tijdens een klantgesprek met Amazon Connect
Amazon Connect: Bied klantcontact medewerkers analyses van het sentiment tijdens een gesprek met real-time contactanalyse De skills en de ervaring van je medewerkers is een cruciaal aspect van het contact center. Zij bepalen voor een groot deel wat de ervaring van je...
Wat kun je binnen je contactcenter met Amazon Connect?
Ondanks de vele communicatiekanalen die bedrijven hebben, blijft het voeren van een telefoongesprek (voice) onverminderd populair. Klanten kunnen direct uitleggen wat er aan de hand is en krijgen , in tegenstelling tot bijvoorbeeld een chatgesprek, ook direct reactie...
Data Driven CX: de voordelen, nadelen én uitdagingen
Data Driven CX klinkt misschien best wel saai. Maar de mogelijkheden en de voordelen voor zowel je klant als je organisatie, zijn allesbehalve saai! In dit interview met Marc Peeters nemen we je mee in de voordelen én nadelen van data gedreven Customer Experience....
Wat is Amazon Connect?
Je hoort en leest er steeds meer over. Maar wat is Amazon Connect precies? In het kort is het een omnichannel cloud contact center. Oftewel: je biedt een afgestemde ervaring voor je klant, welk kanaal hij of zij ook gebruikt. Het is de eenvoud die het aantrekkelijk...
De huXam relatiedag, dit jaar bij de KNVB
Zodra je de afslag Zeist neemt, bevind je je in een totaal andere wereld. Weg uit je dagelijkse kantoor- of thuisomgeving en de bosrijke omgeving brengt direct rust. Ineens doemt de prachtige locatie van de KNVB op, waar vandaag (woensdag 6 april) de relatiedag van...
IT-transformatie en digitale transformatie: zoek de verschillen
Kun jij me een product noemen dat niet op de een of andere manier digitaal geproduceerd, vermarkt of verkocht is? Ja, da’s een lastige hè! Digitale transformatie is, zoals ik ook in een artikel een aantal weken geleden beschreef, bij steeds meer organisaties een...
Zó versnel je de digitale transformatie op IT-gebied
Transformatie-initiatieven staan al enige tijd op de agenda van de IT-leiders. Maar nog nooit was de druk voor digitale transformatie zo hoog. Mede door de huidige maatschappelijke ontwikkelingen is de urgentie groot. Daarbij ontstaat bij bedrijven een crisis doordat...
6 kansen van de gig economy voor het contact center
De ‘gig economy’ is de grootste verandering in de Amerikaanse beroepsbevolking in meer dan een eeuw. En inmiddels weten we: wat in Amerika gaande is, komt ook naar Nederland. Maar wat is het precies die gig economy? En belangrijker nog; welke kansen biedt het aan...
Wist je dat… Kunstmatige Intelligentie het onderwijs wereldwijd beïnvloedt?
Wij zijn als mens altijd gefascineerd geweest door hoe snel we dingen voor elkaar krijgen. Sinds de oudheid gebruiken uitvinders hun intellectuele genialiteit om problemen aan te pakken om zo het leven voor de mens gemakkelijker te maken. Dat is niet anders voor de...
De bibliotheek van de toekomst verrast iedereen! – AI in de bieb
Artificial intelligence en bibliotheken. Als je dit leest, zou je kunnen denken dat er geen begrippen zijn die verder uit elkaar liggen dan deze twee. En toch is niks minder waar! Vaak zonder dat je het doorhebt, wordt jouw leven zoveel makkelijker gemaakt door...
De 7 valkuilen van een chatbot inzetten
Een bot gaat de mens nooit helemaal vervangen. De mens is onmisbaar als het gaat om complexe zaken. Maar ja, tegelijkertijd kennen bedrijven zoveel uitdagingen: de groei van je bedrijf, personeelstekort, je huidige personeel behouden, je klanten een geweldige service...
Echt klantgericht zijn? Dan heb je nog wel wat te doen!
Veel bedrijven roepen het wel: “wij zetten de klant centraal”. Maar als je nu eens heel eerlijk bent en kijkt naar je eigen organisatie, is dat dan écht zo? Is het werkelijk zo dat je structureel oprecht luistert naar je klant als vertrekpunt voor zowel je...
De echte kosten van een goede Customer Experience
Je klant een goede ervaring bieden kost tijd, resources en geld. Op het eerste gezicht niet echt een boodschap waar je als bedrijf blij van wordt. Toch? Hoewel ‘klantgericht’ het toverwoord van 2022 lijkt en veel bedrijven roepen dat ze dit willen, schrikken ze zich...
Het is tijd voor Agile CX
Jouw organisatie kan niet klantgericht werken als de rest van de organisatie niet meegaat. Bij 80 tot 85 procent van de bedrijven is dit nog steeds het geval. Hoogste tijd dus voor futureproof CX: het (opnieuw) herstructureren van een eigen en consistente...
Waarom zo weinig retail organisaties het echte omnichannel-ideaal bereiken
En is het eigenlijk wel mogelijk? Als je weet dat klanten die via meerdere kanalen winkelen, gemiddeld 3,5 keer meer uitgeven… Wordt het dan niet eens tijd om je aanpak te veranderen? Hoewel de retailsector voortdurend in de ban is van de term 'omnichannel', worstelen...
Klantcontact van de toekomst: sprookje of werkelijkheid?
Stel je eens voor, je bent op zoek naar je droomhuis. Ineens valt je oog op een fantastisch huis. In gedachte zie je jezelf er al bijna wonen! Je belt de makelaar en het geluk lacht je toe: de volgende dag al kun je het huis bezichtigen. Met een voet over de drempel,...
4 belangrijke voorwaarden om via de bedrijfscultuur digitale transformatie succesvol te maken
“Zonder de juiste bedrijfscultuur mislukt een digitale transformatie voordat je eraan begint” De belangrijkste reden om aan een digitale transformatie te beginnen, is het verbeteren van de klantervaring. Het is de (lange) weg om merkloyaliteit te behouden en te...
Top-5 Customer Experience trends voor 2022
Kleine en grote bedrijven zijn er soms een fortuin aan kwijt: het verzorgen van de ervaring die een klant heeft met een organisatie. Ook wel; een positieve Customer Experience. CX is voor de meeste organisaties een belangrijk aandachtspunt. In de afgelopen jaren...
Klantenservice: van klacht naar klant voor het leven
Een droom of werkelijkheid? Een snelle, juiste en perfecte afhandeling van klachten creëert klanten die lange tijd bij je blijven omdat ze de dienstverlening zo fijn vinden. Voor veel organisaties en medewerkers is bovenstaande een droom. Het is een ideaal dat in de...
CustomerFirst Congres 2021: wij zijn erbij
CustomerFirst Congres 2021: wij zijn erbij Let’s Connect Again! Dit is het thema van alweer het derde CustomerFirst Congres op 11 november. Op de prachtige locatie Mereveld in Utrecht ontmoeten we elkaar opnieuw. Juist nu is verbinding overal én onmisbaar. Hoe maak je...
HUH, CONVERSATIONAL ENGAGEMENT, WAT IS DAT NU WEER?
HUH, CONVERSATIONAL ENGAGEMENT, WAT IS DAT NU WEER? Een agent, website of chatbot die het verkeerde antwoord geeft of niet het gevoel geeft dat je als organisatie wilt uitstralen…. Het schrikbeeld van iedere organisatie én klant. Als je klant contact heeft met jouw...
VAN KENNISMANAGEMENT NAAR AI KENNIS AUTOMATISERING… IS DAT EEN REVOLUTIE?
Je weet dat je klanten steeds kritischer worden. Ze verwachten direct antwoord op hun vragen, via welk kanaal ook én op elke vraag die ze stellen. Het liefst zonder veel te hoeven zoeken naar de juiste informatie en zeker zonder voor elke vraag contact te hebben met...
Is het een echt gesprek of een computer? Alles over conversational AI
Kun je je voorstellen dat je een overlijden meldt aan een chatbot? Maakt het een virtueel assistent of stemassistent echt uit of mijn probleem is opgelost? Lijkt me niet. Er is geen ‘echt’ gesprek, alleen een algoritme dat ‘luistert’ naar context en sentiment. Dit...
Press Release
For Immediate Release: 16th April 2021 EMBARGO: None Soutron gaat samenwerken met een nieuwe Europese Business Partner voor de Benelux Regio, huXam huXam, en gevestigde provider van corporate customer contact software in Nederland, heeft vandaag een...
huXam Conversational AI Jumpstart programma
Veel organisaties kijken naar AI om in te zetten in hun klantcontactprocessen. AI is namelijk het nieuwe toverwoord in IT- en procesverbetering binnen dit domein. De AI-technologie belooft binnen het klantcontact volgens veel artikelen en publicaties gouden bergen...
ConversationalAI: Is bellen nog wel belangrijk voor klanten?
ConversationalAI is al een tijdje een enorme belofte voor organisaties. Het digitaliseren van de klantcontacten en hierbij de relatie met de klant behouden of zelfs verbeteren is hot en staat steeds meer op de strategische, tactische en operationele agenda. Maar zijn...
ModernCX Event: BE LEGENDARY!
Stop maanden training, voorlichting en onderzoek in 3 dagen. Op het Modern Customer Experience event krijg je het zó voorgeschoteld. Het zit er bomvol experts in marketing, sales en e-commerce. Maar liefst 300 sprekers delen hun laatste inzichten wat betreft het verzorgen van een legendarische klantbeleving. Onze CX expert Luuk doet verslag.
Bots nemen de markt over!
De trend in communicatie met klanten: chatbots nader bekeken.
6 vragen over uw GDPR status
Zes vragen om vast te stellen in welke mate u al voldoet aan de nieuwe AVG/GDPR regelgeving op uw Service Cloud of Teamleader omgeving.