+ 31 850013553 info@huxam.nl
Hoe creëer je het online hypergemak waar je klant naar hunkert?

Hoe creëer je het online hypergemak waar je klant naar hunkert?

Vraag 100 mensen wat voor hen ‘online’ inhoudt en de kans is groot dat je 100 verschillende antwoorden hoort. In het digitale landschap van vandaag is online een nogal allesomvattend woord geworden. Voor sommigen betekent het social media en WhatsApp. Voor anderen...

Het nieuwe oude werken

Het nieuwe oude werken

De corona lockdown ligt inmiddels alweer een tijdje achter ons. De vakanties lopen op hun einde. Maar wat hebben die twee met elkaar te maken? Meer dan je denkt zoals je zult lezen in dit artikel. De lockdown heeft thuiswerken, ook wel WFH (work from home), en hybride...

Waarde toevoegen met WhatsApp Business? Hier zijn 4 ideeën

Waarde toevoegen met WhatsApp Business? Hier zijn 4 ideeën

Yessssss, onze eerste WhatsApp Business use case is online! Eén van de grootste DIY-retailers in Nederland en België gebruikt WhatsApp Business nu, in plaats van livechat op de website, om (mogelijke) klanten te helpen bij hun vraagstukken. Direct een groot succes; de...

Retailtrends – Deel 3: Automation wordt een must

Retailtrends – Deel 3: Automation wordt een must

In trend 2 las je al over intelligente chatbots en hoe ze steeds persoonlijker met klanten kunnen communiceren. Maar wat als de uitkomst van een gesprek met je chatbot een aanvraag, wijziging of update blijkt te zijn? Dan ga je automatiseren natuurlijk! Het is de...

Een waarschuwing voor menselijke chatbots

Een waarschuwing voor menselijke chatbots

Je kunt er simpelweg niet meer omheen als serieus bedrijf: een chatbot voor je customer service. Er zit nogal een verschil in waar bedrijven Billy, Vera, Noa en Freddy zoal voor inzetten. De ene voert slechts een simpele taak uit en de ander is als conversational bot...

Gezicht achter huXam: Onze collega Michiel van Omme

Gezicht achter huXam: Onze collega Michiel van Omme

Kan je wat over jezelf vertellen? Hi, ik ben Michiel en woon in Den Haag samen met mijn vriendin en een kat. Ik hou ervan om naar warme landen op vakantie te gaan, waaronder bijvoorbeeld Tanzania. Mijn vriendin komt daar vandaan en als je dit leest hebben we er net...

Augmented Reality: Een must-have voor de retailer

Augmented Reality: Een must-have voor de retailer

Als retailer moet dit als muziek in je oren klinken: een hogere klanttevredenheid, minder retouren en een hogere omzet. Wat Augmented Reality (AR) hiermee te maken heeft? In dit blog; alles wat je wilt weten over AR en de voordelen ervan voor je klanten én de...

Retailtrends – Deel 2: Chatbots gaan de diepte in

Retailtrends – Deel 2: Chatbots gaan de diepte in

Volgens Gartner vindt in 2023 al 85% van de interacties tussen bedrijven en klanten zonder menselijke tussenkomst plaats. Dat wetende, snap je gelijk dat het erg belangrijk is om nu intelligente chatbots in de retail te gaan gebruiken. Hoe zorg je ervoor dat die...

De klantreis verbeteren? Vergeet je klant niet!

De klantreis verbeteren? Vergeet je klant niet!

Bastiaan Hilferink werkt als Customer Journey Expert bij Aegon. Hij heeft een heldere visie en duidelijke aanpak hoe je de klantervaring verbetert. Ben je benieuwd naar wat leren vissen en de customer experience verbeteren met elkaar te maken heeft? Je leest het in...

Zo verhoogde Oracle Red Bull Racing het aantal leden met 950%

Zo verhoogde Oracle Red Bull Racing het aantal leden met 950%

De Formule 1 is de snelst groeiende grote sportcompetitie in termen van online volgers. De uitbreiding van online mogelijkheden heeft een enorme impact gehad op de sport; zo kun je de races bekijken en volg je makkelijk je favoriete teams. Het veranderde de manier...

De Voice of the Custom-wattes?

De Voice of the Custom-wattes?

Diverse onderzoeksbureaus schatten dat in 2022 meer dan 70% van de interacties met klanten via opkomende technologieën plaatsvinden. Virtual assistants met machine learning en AI-ondersteuning, geautomatiseerde e-mail en chat- en voicebots zijn voorbeelden daarvan....

Zo is jouw klantenservice niet langer die kostenpost

Zo is jouw klantenservice niet langer die kostenpost

Wie zijn de echte ‘rockstars’ in jouw organisatie? Juist! De mensen die dagelijks je klanten spreken en tevreden houden. Dat er dan toch nog een slecht imago hangt rondom klantenservice is voor Marije Sluis, Growth Director bij weWow onbegrijpelijk. Volgens haar wordt...

Gezicht achter huXam: Onze collega Luuk Schalk

Gezicht achter huXam: Onze collega Luuk Schalk

Kan je wat over jezelf vertellen? Luuk Schalk, 36 jaar en ik woon in Utrecht. Adrenaline is waar ik van hou en dat vind ik bijvoorbeeld in het weekend in parachutespringen en doordeweeks in boulderen (klimsport). Als fanatiek parachutist spring ik inmiddels al een...

Conversation Design? Daar moet je als organisatie iets mee

Conversation Design? Daar moet je als organisatie iets mee

Elk bedrijf gaat op termijn kunstmatige intelligentie gebruiken om gesprekken te automatiseren. Eerst vertrouwde je nog op die verkoper van het techbedrijf die beloofde dat ‘als je de stekker erin doet, dan werkt het’. Inmiddels weten we dat het toch niet zo simpel...

Hoe benut je de voordelen van Amazon Connect voor klantenservice?

Hoe benut je de voordelen van Amazon Connect voor klantenservice?

Als sluitstuk van de huXam Amazon Connect serie* bespreken we graag welke voordelen je  als organisatie hebt bij het gebruik van Amazon Connect binnen de klantenservice. * Eerder verschenen al de volgende artikelen over Amazon Connect: Wat is Amazon Connect? Wat kun...

Even voorstellen – Interview Steyn

Even voorstellen – Interview Steyn

Kan je wat meer over jezelf vertellen? Ik ben Steyn, 49 jaar en inmiddels 13 jaar bij elkaar met mijn vriendin. Met mijn vriendin kreeg ik er ook 3 kinderen bij en het is (vaak) een gezellige boel in Vinkeveen waar we wonen. Daar zijn we niet voor niks beland. Ik hou...

Zo moeilijk is het bereiken van een  360-graden klantbeeld niet

Zo moeilijk is het bereiken van een 360-graden klantbeeld niet

Volgens onderzoek van CCW Digital https://www.customercontactweekdigital.com/ zijn twee belangrijke items voor verbetering vatbaar bij klantenservices: Medewerkers die teveel tijd besteden aan laagwaardig, eenvoudig en repeterend werk De afwezigheid van een 360-graden...

Bibliotheek Rotterdam: we lopen voorop en verbeteren continu

Bibliotheek Rotterdam: we lopen voorop en verbeteren continu

Als je het woord bibliotheek hoort, denk je ongetwijfeld als eerste aan boeken lenen. Maar na het interview met August Leckie, ICT-Manager bij de Bibliotheek Rotterdam, werd al snel duidelijk dat de functie van een bibliotheek zoveel meer is dan dat. Tel daarbij op...

Amazon Connect: de verschillende functionaliteiten

Amazon Connect: de verschillende functionaliteiten

Amazon Connect (AC) - een gebruiksvriendelijk omnichannel cloud contact center - biedt veel functionaliteiten om geweldige klantenservice te bieden tegen lagere kosten. In maar een paar klikken start je een contact center omgeving en kunnen je medewekers gelijk...

Open Varen 2022: een feestje voor de klantcontact branche

Open Varen 2022: een feestje voor de klantcontact branche

Op donderdag 23 juni vindt alweer de 12e editie plaats van het Open Varen. Inmiddels staat dit evenement bekend als hét netwerk-event voor de klantcontact branche. Er is voor ieder wat wils deze dag. Wil je meedoen, netwerken, in actie komen, borrelen, lekker het...

Een sentimentanalyse tijdens een klantgesprek met Amazon Connect

Een sentimentanalyse tijdens een klantgesprek met Amazon Connect

Amazon Connect: Bied klantcontact medewerkers analyses van het sentiment tijdens een gesprek met real-time contactanalyse De skills en de ervaring van je medewerkers is een cruciaal aspect van het contact center. Zij bepalen voor een groot deel wat de ervaring van je...

Wat kun je binnen je contactcenter met Amazon Connect?

Wat kun je binnen je contactcenter met Amazon Connect?

Ondanks de vele communicatiekanalen die bedrijven hebben, blijft het voeren van een telefoongesprek (voice) onverminderd populair. Klanten kunnen direct uitleggen wat er aan de hand is en krijgen , in tegenstelling tot bijvoorbeeld een chatgesprek, ook direct reactie...

Data Driven CX: de voordelen, nadelen én uitdagingen

Data Driven CX: de voordelen, nadelen én uitdagingen

Data Driven CX klinkt misschien best wel saai. Maar de mogelijkheden en de voordelen voor zowel je klant als je organisatie, zijn allesbehalve saai! In dit interview met Marc Peeters nemen we je mee in de voordelen én nadelen van data gedreven Customer Experience....

Wat is Amazon Connect?

Wat is Amazon Connect?

Je hoort en leest er steeds meer over. Maar wat is Amazon Connect precies? In het kort is het een omnichannel cloud contact center. Oftewel: je biedt een afgestemde ervaring voor je klant, welk kanaal hij of zij ook gebruikt. Het is de eenvoud die het aantrekkelijk...

De huXam relatiedag, dit jaar bij de KNVB

De huXam relatiedag, dit jaar bij de KNVB

Zodra je de afslag Zeist neemt, bevind je je in een totaal andere wereld. Weg uit je dagelijkse kantoor- of thuisomgeving en de bosrijke omgeving brengt direct rust. Ineens doemt de prachtige locatie van de KNVB op, waar vandaag (woensdag 6 april) de relatiedag van...

IT-transformatie en digitale transformatie: zoek de verschillen

IT-transformatie en digitale transformatie: zoek de verschillen

Kun jij me een product noemen dat niet op de een of andere manier digitaal geproduceerd, vermarkt of verkocht is? Ja, da’s een lastige hè! Digitale transformatie is, zoals ik ook in een artikel een aantal weken geleden beschreef, bij steeds meer organisaties een...

Zó versnel je de digitale transformatie op IT-gebied

Zó versnel je de digitale transformatie op IT-gebied

Transformatie-initiatieven staan al enige tijd op de agenda van de IT-leiders. Maar nog nooit was de druk voor digitale transformatie zo hoog. Mede door de huidige maatschappelijke ontwikkelingen is de urgentie groot. Daarbij ontstaat bij bedrijven een crisis doordat...

6 kansen van de gig economy voor het contact center

6 kansen van de gig economy voor het contact center

De ‘gig economy’ is de grootste verandering in de Amerikaanse beroepsbevolking in meer dan een eeuw. En inmiddels weten we: wat in Amerika gaande is, komt ook naar Nederland. Maar wat is het precies die gig economy? En belangrijker nog; welke kansen biedt het aan...

De bibliotheek van de toekomst verrast iedereen! – AI in de bieb

De bibliotheek van de toekomst verrast iedereen! – AI in de bieb

Artificial intelligence en bibliotheken. Als je dit leest, zou je kunnen denken dat er geen begrippen zijn die verder uit elkaar liggen dan deze twee. En toch is niks minder waar! Vaak zonder dat je het doorhebt, wordt jouw leven zoveel makkelijker gemaakt door...

De 7 valkuilen van een chatbot inzetten

De 7 valkuilen van een chatbot inzetten

Een bot gaat de mens nooit helemaal vervangen. De mens is onmisbaar als het gaat om complexe zaken. Maar ja, tegelijkertijd kennen bedrijven zoveel uitdagingen: de groei van je bedrijf, personeelstekort, je huidige personeel behouden, je klanten een geweldige service...

Echt klantgericht zijn? Dan heb je nog wel wat te doen!

Echt klantgericht zijn? Dan heb je nog wel wat te doen!

Veel bedrijven roepen het wel: “wij zetten de klant centraal”. Maar als je nu eens heel eerlijk bent en kijkt naar je eigen organisatie, is dat dan écht zo? Is het werkelijk zo dat je structureel oprecht luistert naar je klant als vertrekpunt voor zowel je...

De echte kosten van een goede Customer Experience

De echte kosten van een goede Customer Experience

Je klant een goede ervaring bieden kost tijd, resources en geld. Op het eerste gezicht niet echt een boodschap waar je als bedrijf blij van wordt. Toch? Hoewel ‘klantgericht’ het toverwoord van 2022 lijkt en veel bedrijven roepen dat ze dit willen, schrikken ze zich...

Het is tijd voor Agile CX

Het is tijd voor Agile CX

Jouw organisatie kan niet klantgericht werken als de rest van de organisatie niet meegaat. Bij 80 tot 85 procent van de bedrijven is dit nog steeds het geval. Hoogste tijd dus voor futureproof CX: het (opnieuw) herstructureren van een eigen en consistente...

Klantcontact van de toekomst: sprookje of werkelijkheid?

Klantcontact van de toekomst: sprookje of werkelijkheid?

Stel je eens voor, je bent op zoek naar je droomhuis. Ineens valt je oog op een fantastisch huis. In gedachte zie je jezelf er al bijna wonen! Je belt de makelaar en het geluk lacht je toe: de volgende dag al kun je het huis bezichtigen. Met een voet over de drempel,...

Top-5 Customer Experience trends voor 2022

Top-5 Customer Experience trends voor 2022

Kleine en grote bedrijven zijn er soms een fortuin aan kwijt: het verzorgen van de ervaring die een klant heeft met een organisatie. Ook wel; een positieve Customer Experience. CX is voor de meeste organisaties een belangrijk aandachtspunt. In de afgelopen jaren...

Klantenservice: van klacht naar klant voor het leven

Klantenservice: van klacht naar klant voor het leven

Een droom of werkelijkheid? Een snelle, juiste en perfecte afhandeling van klachten creëert klanten die lange tijd bij je blijven omdat ze de dienstverlening zo fijn vinden. Voor veel organisaties en medewerkers is bovenstaande een droom. Het is een ideaal dat in de...

CustomerFirst Congres 2021: wij zijn erbij

CustomerFirst Congres 2021: wij zijn erbij

CustomerFirst Congres 2021: wij zijn erbij Let’s Connect Again! Dit is het thema van alweer het derde CustomerFirst Congres op 11 november. Op de prachtige locatie Mereveld in Utrecht ontmoeten we elkaar opnieuw. Juist nu is verbinding overal én onmisbaar. Hoe maak je...

Is het een echt gesprek of een computer? Alles over conversational AI

Is het een echt gesprek of een computer? Alles over conversational AI

Kun je je voorstellen dat je een overlijden meldt aan een chatbot? Maakt het een virtueel assistent of stemassistent echt uit of mijn probleem is opgelost? Lijkt me niet. Er is geen ‘echt’ gesprek, alleen een algoritme dat ‘luistert’ naar context en sentiment. Dit...

Press Release

Press Release

For Immediate Release: 16th April 2021 EMBARGO: None Soutron gaat samenwerken met een nieuwe Europese Business Partner voor de Benelux Regio, huXam huXam, en gevestigde provider van corporate customer contact software in Nederland, heeft vandaag een...

huXam Conversational AI Jumpstart programma

huXam Conversational AI Jumpstart programma

Veel organisaties kijken naar AI om in te zetten in hun klantcontactprocessen. AI is namelijk het nieuwe toverwoord in IT- en procesverbetering binnen dit domein.   De AI-technologie belooft binnen het klantcontact volgens veel artikelen en publicaties gouden bergen...

ConversationalAI: Is bellen nog wel belangrijk voor klanten?

ConversationalAI: Is bellen nog wel belangrijk voor klanten?

ConversationalAI is al een tijdje een enorme belofte voor organisaties. Het digitaliseren van de klantcontacten en hierbij de relatie met de klant behouden of zelfs verbeteren is hot en staat steeds meer op de strategische, tactische en operationele agenda.  Maar zijn...

ModernCX Event: BE LEGENDARY!

ModernCX Event: BE LEGENDARY!

Stop maanden training, voorlichting en onderzoek in 3 dagen. Op het Modern Customer Experience event krijg je het zó voorgeschoteld. Het zit er bomvol experts in marketing, sales en e-commerce. Maar liefst 300 sprekers delen hun laatste inzichten wat betreft het verzorgen van een legendarische klantbeleving. Onze CX expert Luuk doet verslag.

6 vragen over uw GDPR status

6 vragen over uw GDPR status

Zes vragen om vast te stellen in welke mate u al voldoet aan de nieuwe AVG/GDPR regelgeving op uw Service Cloud of Teamleader omgeving.