What’s new in Oracle Service Cloud 20B
De 20B release van Oracle Service Cloud is vanaf de tweede helft van mei 2020 beschikbaar.
Deze release is weer wat groter dan de laatste paar releases en bevat een paar mooie nieuwe features. Er wordt hard gewerkt aan features voor de BUI. Dit zijn de belangrijkste features:
Zoekvenster update BUI
Het zoekvenster met de filters in de toolbar voor rapporten en dashboards heeft een update gehad. Voorheen konden gebruikers de filters bewerken aan de bovenkant van het rapport. Maar dat had wat ruimte nodig. Er is nu een zoekknop gemaakt om deze filters weer te geven. De filters kunnen nu ook gelockt worden.

Rijen teller in rapporten BUI
Vanaf nu staat er onderin het rapport een rijenteller

Verbruiksrapportage in de BUI
Vanaf nu worden verbruiksrapportages in de Bui weergegeven. Deze geven beter weer wat je verbruik is voor Tier 1,2 en 3 sessies of dagelijks gebruik voor users (named, connected, chat en non-contact center users).

Rapporten in de wachtrij plaatsen en definities weergeven in de BUI
Vanaf nu kun je rapportages ook vanuit de BUI in de wachtrij plaatsen voor uitvoer en de definitie bekijken

Emoji’s in BUI chat
Er is ondersteuning voor emoji’s in de BUI chat ingebouwd 😊
Achtergrond afbeelding voor BUI
Je kunt nu in de BUI een eigen gekozen achtergrond kiezen voor je agenten. Deze is voor iedere agent gelijk en zorgt voor wat meer branding.

Navigatieset aanpassen in BUI
Vanaf deze release kunnen we de navigatieset aanpasbaar maken voor agenten op dezelfde manier als in de desktop client.

Knowledge in de BUI
Het was in de bui nog niet mogelijk om de gerelateerde antwoorden en handmatig gerelateerde antwoorden weer te geven. Dat kan vanaf deze release nu wel waardoor de stap naar de BUI nu kleiner wordt voor kennis managers.

Variabelen als voorbeeld weergeven in de BUI
Als je in de bui een variable toevoegt aan de thread, dan kun je deze met een klik op de knop previewen in de thread die naar de klant gaat.

Browser historie voor chat gebruikers
Vanaf deze release kun je een “Bezoeker browser historie” toevoegen aan je werkruimte voor chat gebruikers. Op die manier kun je snel zien wat de klant allemaal bekeken heeft terwijl hij/zij met je aan het chatten is.

Favoriete antwoorden in de customer portal
Als je aan hebt staan dat klanten inloggen op je customer portal, dan kunnen deze vanaf nu antwoorden toevoegen aan hun favorieten lijstje. Op die manier kunnen klanten veelgebruikte antwoorden snel terug halen.

Business rules upgrade voor BUI
Vanaf nu zijn niet alleen de business rules voor incidenten beschikbaar in de BUI maar ook voor Antwoorden, taken en opportunities.