Wat zijn de voordelen?
CRM-software
Zeg je: klantrelaties, dan zeg je: CRM. Customer Relationship Management is dé manier waarop je als organisatie de relatie en interactie met je – potentiële – klanten beheert. Welke software is er en wat zijn de voordelen?
Unieke functionaliteiten
Elke CRM-software werkt weer net even anders en biedt unieke functionaliteit voor klantrelatiebeheer. Wij hebben de kennis en ervaring met verschillende CRM-systemen die jouw organisatie helpt bij:
- Het beheren van klantinteracties
- Het stroomlijnen van bedrijfsprocessen
- Het vergroten van de klanttevredenheid.
Hiervoor werken we met onze partners: Oracle Fusion Cloud, Zoho CRM plus en Zoho Desk.
CRM-software
Oracle Fusion Cloud
Oracle Fusion Cloud staat bekend om de uitgebreide klantenservicefunctionaliteiten, waaronder casebeheer, kennisbanken en sociale klantenservice. Hiermee handel je klantvragen en problemen efficiënt af, waardoor je al snel ziet dat de gehele klanttevredenheid verbetert.
Zoho CRM Plus
Zoho CRMplus biedt een alles-in-één oplossing voor sales, marketing, klantenservice en samenwerking. Met functies zoals leadbeheer, verkooppijplijnbeheer en e-mailmarketing kun je naadloos communiceren met klanten gedurende de gehele customer life cycle.
Wil je een gratis proeflicentie? Klik hier.
Zoho CRM
Zoho CRM is het onderdeel binnen Zoho CRMplus dat een uitgebreide oplossing biedt voor klantrelatiebeheer, met tools voor lead- en contactbeheer, en sales pipeline management. Het biedt automatisering, rapportage en analyses waarmee je de verkoopprocessen verbetert.
Zoho Desk
Zoho Desk vult de Zoho CRMPlus applicatie aan met zijn specifieke focus op klantenservicebeheer. Het biedt tools voor ticketbeheer, zelfbedieningsportals en analyses van klanttevredenheid. Met Zoho Desk handel je efficiënt klantvragen af, volg je eenvoudig supporttickets en krijg je waardevolle inzichten om de klantervaring te verbeteren.
Of het nu gaat om Oracle Fusion Cloud, Zoho CRMplus of Zoho Desk, het selecteren van de juiste (CRM-)software is cruciaal voor het succes van jullie organisatie. Want zeg eerlijk: iedereen wil toch klantgerichter werken, de operationele efficiëntie verbeteren en concurrentievoordeel behalen in een steeds veranderend zakelijk landschap?
De voordelen van CRM voor jouw organisatie
De juiste CRM-software biedt veel voordelen:
Verbeterde klantrelaties
Met de juiste CRM-oplossing beheer je centraal alle interacties met klanten centraal en volg je deze eenvoudig. Hierdoor krijg je op een dieper niveau inzicht in de behoeften en voorkeuren van jullie klanten. Dit helpt bij het opbouwen en onderhouden van sterke en langdurige relaties met klanten.
Efficiëntere marketing
Met gegevensanalyse en segmentatie kan jouw organisatie gerichter en persoonlijker marketingcampagnes uitvoeren. Een CRM stelt marketeers namelijk in staat om de effectiviteit van hun campagnes te meten en te optimaliseren op basis van real-time gegevens.
Verbeterde verkoopprestaties
Met een CRM kunnen verkoopteams hun verkoopactiviteiten beter plannen, beheren en opvolgen. Ze kunnen leads, kansen en offertes beheren, de voortgang van deals volgen en inzicht krijgen in de pijplijn. Het resultaat? Een hogere conversieratio en verhoogde verkoopprestaties.
Hogere klanttevredenheid
Door snel toegang te hebben tot klantinformatie en -vragen én een beter begrip van hun behoeften, kan jouw organisatie sneller en efficiënter reageren op klantvragen en problemen. Een verbeterde klantenservice en hogere klanttevredenheid zijn de positieve resultaten.
Betere besluitvorming
Waardevolle inzichten en analyses over klantgedrag, trends en prestaties van medewerkers. Dat is wat een CRM jullie biedt. Leidinggevenden kunnen zo datagestuurde beslissingen nemen en strategieën ontwikkelen die de groei en het succes van jullie organisatie bevorderen.
Verhoogde efficiëntie
Alle klantgerelateerde informatie op één centrale locatie, betekent de efficiëntie van jullie operationele processen verbeteren. Dit vermindert dubbele invoer, verbetert de samenwerking tussen teams en vermindert de administratieve last.
Een CRM-applicatie is dus een waardevol – en eigenlijk onmisbaar – hulpmiddel om je klantgerichtheid te verbeteren, de operationele efficiëntie te verhogen en uiteindelijk jullie concurrentiepositie te versterken.
Hoe kies ik een CRM dat bij onze organisatie past?
Overweeg je om een CRM-systeem te implementeren? Dan is het belangrijk om helder te weten wat passend is bij jullie bedrijfsbehoeften. Daarom hebben we voor jou een aantal stappen op een rij gezet om je daarbij op weg te helpen:
- Bepaal je doelen. Wat hoop je te bereiken met een CRM?
- Check je huidige processen. Hoe beheer je nu klantgerelateerde zaken?
- Maak een wensenlijst. Wat heb je nodig in een CRM?
- Bekijk je budget. Hoeveel geld is er beschikbaar voor deze investering?
- Vergelijk CRM-opties. Zoek verschillende CRM-leveranciers en kijk in hoeverre deze aansluiten bij jullie behoeften en wensen.
- Probeer het uit. Test een paar CRM’s voordat je definitief beslist.
Gefeliciteerd! Met het volgen van deze stappen, is de juiste keuze gemaakt voor een CRM, passend bij jullie organisatie.