+ 31 850013553 info@huxam.nl

Zodra je de afslag Zeist neemt, bevind je je in een totaal andere wereld. Weg uit je dagelijkse kantoor- of thuisomgeving en de bosrijke omgeving brengt direct rust. Ineens doemt de prachtige locatie van de KNVB op, waar vandaag (woensdag 6 april) de relatiedag van huXam plaatsvindt.

Eenmaal binnen aangekomen, is direct de goede sfeer van sport, spel en saamhorigheid voelbaar. Met name die saamhorigheid is vanaf minuut 1 ook voelbaar in de zaal. Vandaag zijn we hier allemaal met hetzelfde doel: we willen alles weten over de ontwikkelingen en innovaties van klantcontact.

Presentatie door Praxis

Na een warm welkom door Paul den Uijl van huXam en een korte kennismakingsronde waarin iedereen zich voorstelt, start Wim van Dijk – Manager After Sales en Services bij Praxis – zijn presentatie. Hij neemt ons mee in de wondere wereld van klantcontact bij Praxis. De uitdagingen, ontwikkelingen, oplossingen, innovaties. Niks wordt achtergehouden. Met dit open verhaal, wordt de verdere toon van de dag gezet.

Aan de slag

Met een goedgevulde buik na een heerlijk uitgebreide lunch, starten we met de workshop die gaat over de Customer Journey. Onder leiding van Jan-Hein Pierik, werkzaam voor Bright6, horen we meer open en eerlijke verhalen van de verschillende aanwezigen. De eerste vraag was namelijk “Waar zitten de ‘red flags’ waar je tegenaan loopt binnen je organisatie als het gaat over de klantreis?” Dat er ruimte voor verbetering is, dat is al snel duidelijk. Wat ook duidelijk wordt, is de kracht van een groep. Veel mensen bij elkaar betekent namelijk ook veel goede ideeën en inzichten. En die worden dan ook volop gedeeld.

Door uiteindelijk ook na te denken over de vraag: ‘wat gaat er al goed binnen de gehele klantreis en wat kun je doen om het nóg beter te laten verlopen?’ komen de meest inspirerende ideeën op tafel. Met alleen een goed idee, ben je er nog niet en dus is de afsluiting van de workshop dan ook gericht op de vraag: ‘Wat ga je morgen anders doen?’

Ontwikkelingen en innovaties binnen klantcontact

Dat er veel gebeurt in de klantcontact branche, mag duidelijk zijn. De ontwikkelingen en innovaties zijn bijna niet bij te houden. Gelukkig worden we bijgepraat door Eveline Erkelens van Bright6 en Alexander van den Wall Bake, werkzaam bij TNO. Eveline gaat in op het belang van de medewerker. We zijn altijd zo gericht op de klant centraal stellen, maar net zo belangrijk – misschien nog wel belangrijker – zijn je medewerkers. Zelfsturende teams, agile werken, scrum masters op de werkvloer. Voor veel aanwezigen nog een behoorlijke ver-van-hun-bed-show. Voor Eveline inmiddels dagelijkse kost waar ze bedrijven bij helpt met haar bedrijf Bright6.

Alexander neemt ons mee in de ontwikkeling van de Digitale ID die eraan komt en die iedereen publiek en privaat moet kunnen gebruiken. Hij noemt het de nieuwe ‘P’ in de marketingstrategie: de P van Privacy. De techniek is bijna af, evenals de wetgeving. Voor bedrijven biedt de digitale ID zowel kansen als bedreigingen. Belangrijk om je als organisatie bewust te worden; ‘Wat kan dit voor mij betekenen?’

Gedurende de dag zien we ook diverse demo’s van bijvoorbeeld Amazon Connect, een WhatsApp integratie, Oracle Service Cloud en Dialogflow. In één dag is iedereen weer helemaal bijgepraat over alles wat er speelt in de branche.

 

 

 

Takeaways

Gezelligheid

De hele dag zit de sfeer er goed in. Er is ook volop interactie tussen alle aanwezigen. Die gezelligheid en goede gesprekken vervolgen we tijdens de goed verzorgde borrel. Met een voldaan gevoel, loop ik het KNVB-gebouw uit, de regen in. Zelfs die regen kan mijn goede humeur niet verpesten! Het was een fantastische dag. Mijn dank aan alle aanwezigen en iedereen die deze dag heeft mogelijk gemaakt.

Wil je meer weten? Vul je naam in en schrijf een korte toelichting

6 + 2 =