+ 31 850013553 info@huxam.nl

Kan je wat meer over jezelf vertellen?

Ik ben Steyn, 49 jaar en inmiddels 13 jaar bij elkaar met mijn vriendin. Met mijn vriendin kreeg ik er ook 3 kinderen bij en het is (vaak) een gezellige boel in Vinkeveen waar we wonen. Daar zijn we niet voor niks beland. Ik hou van water en met onze 3 honden en een boot genieten we van het volle leven hier. Die gezelligheid houden we trouwens niet alleen voor onszelf, ook mijn collega’s van huXam varen weleens mee op de boot.

Verder hou ik van buiten zijn, wandelen, crossfit, series kijken en is mijn werk ook mijn hobby.

Steyn en klantcontact. Hoe is dat zo gekomen?

Het was 2006 toen mijn interesse werd gewekt voor klantgerichtheid en klantcontact. Het heeft zoveel aspecten en daardoor werd ik alleen maar enthousiaster. Ik kwam in aanraking met verschillende contact centers en ik heb ook mijn eigen contact center gehad van 2009 tot 2012. Alles wat ik daar geleerd heb, daar heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds veel aan. En natuurlijk is de markt en de techniek enorm veranderd, maar wat onveranderd is, is mijn missie: Nederland klantgerichter maken. Dat is ook de reden waarom ik sinds 2012 in diverse rollen bij PvKO werk, het Platform voor Klantgericht Ondernemen. Op dit moment zit ik in de Raad van Advies en de kerngroep ‘ontmoeten’. Erg leuk om te doen.

De contact center markt en de techniek is enorm veranderd. Wat onveranderd is, is mijn missie: Nederland klantgerichter maken.

Innovatie is wel een woord wat bij jou past hè?

Absoluut! Ik heb een enorme interesse voor innovaties binnen klantcontact en hoe bedrijven er optimaal gebruik van kunnen maken. Na 2012 startte ik in de facilitaire contact center branche. Er werd veel gesproken over innoveren, multichannel, omnichannel, social media. Maar puntje bij paaltje zag ik weinig verandering. Dat maakte dat ik in 2017 koos om toch weer voor mezelf te starten en me te richten op 2 innovatieve softwareoplossingen: Workgenda – een Workforce Management oplossing – en op de zelflerende selfservice oplossing genaamd Kare.

En is dat waar je je vandaag de dag mee bezighoudt?

Wat ik merkte is dat ik (te)veel bezig was met implementeren en beheren van de oplossingen en te weinig met het salesproces. En juist dat vind ik zo leuk. Ik zocht een organisatie die beter aansloot bij mijn behoefte en zo kwam huXam op mijn pad.

huXam dus. Kan je daar wat meer over vertellen?

Ik begon met een opdracht van een aantal uur per week. Daarin had ik interessante gesprekken met de markt en genereerde ik leads. Die aantal uur per week is inmiddels uitgebreid tot het grootste gedeelte van de week voor huXam werken en ik ben zelfs ingestapt als mede-eigenaar.

Dat geeft dus wel aan dat je het leuk hebt en dat jullie dezelfde visie delen. Kan je daar iets over vertellen?

Zeker. huXam heeft een visie die anders is dan veel organisaties in onze branche. Veel bedrijven zitten meer aan de voorklant van klantcontact en klantgerichtheid en kijken voornamelijk naar alle contactkanalen. Wij kijken vooral naar de achterkant, het klantbeeld. Dat gaat over alles wat ervoor kan zorgen (data, CX, psychografisch) dat je met een klant op het juiste moment relevant kunt communiceren op het moment dat hij met jou contact heeft of wil hebben. Ongeacht welk kanaal of hoe de klant contact wil hebben. Dat is het uitgangspunt.

huXam heeft een visie die anders is dan veel organisaties in onze branche

Technologie helpt hierbij. Het systeem trekt conclusies en adviseert over hoe je het beste contact kunt hebben met je klant. Waar je klant ook zit in het proces, of dit nu in de aankoop is – service – een klacht of wat dan ook, de klant voelt zich steeds klantgericht benaderd. Het gaat erom dat je klant het goede gevoel houdt bij jou organisatie, zowel bij interacties die hij heeft als tijdens het opbouwen van de relatie. Dat is een continu proces.

Wat vind je leuk aan werken bij huXam?

Het leuke vind ik de combinatie van de vrije manier van werken én samenwerken. We zijn met een aantal – ik noem dat – vrije geesten. Ieder heeft ervaring, kan zelfstandig werken en we vinden elkaar op punten waar het nodig is. We vinden altijd een oplossing. “Hoe gaan we dit zodanig oppakken met de klant zodat het succesvol gaat zijn?” Dat spreekt mij heel erg aan. Er wordt niet gekeken naar een uurtje meer of minder. Dat geheel past wel bij het beetje recalcitrante wat in mij zit.

We hebben 1 doel en dat is de klant. Ik vind het gaaf dat we het gedachtegoed rondom de klant, klantcontact en klantgerichtheid, met elkaar opbouwen en daar met elkaar achterstaan. En wat er zo leuk is? We doen eigenlijk alles voor de fun. We weten elkaar te vinden. Of dat het nu voor serieus werken is aan een project, een gezellig hapje eten, varen met de boot of die ene keer in de week dat we bij elkaar zitten in Utrecht en lekker gaan lunchen. Het is gewoon leuk.

Als laatste vraag; Waar ben je trots op?

Op onze klanten en de manier waarop we met onze klant samenwerken. Het is bij ons niet de typische klant -leverancier relatie. Vaak is het bij organisaties zo: “de klant heeft een vraag en wij hebben het antwoord”. Zo werken wij niet samen. Juist vanuit inspiratie en innovatie samen met de klant de volgende stap zetten om een memorabele klantervaring te creëren. Supergaaf om te doen!

Over huXam

Bij huXam zoeken we mensen die passie hebben voor klanten, een tikkeltje eigenwijs zijn en een bepaalde hoeveelheid lef hebben. Je houdt dus van de vrijheid om zelfstandig te werken en met momenten juist ook van het samenwerken. Aan de ene kant snap je de techniek en aan de andere kant kan je de vertaling maken richting de business van de klant. Dus van een probleem maak jij een vertaling naar een concept en vervolgens een oplossing. Altijd gericht op de lange termijn. Ben jij die jonge gast die weet waar de wereld van klantcontact en klantgerichtheid heen gaat? Vertel jij ons jouw waarheid en hoe dit in de praktijk werkt? We ontmoeten je graag!

Wil je meer weten? Vul je naam in en schrijf een korte toelichting

6 + 7 =