De oplossing voor

Omnichannel Management

Je klant snel en memorabel kunnen helpen via het kanaal waar je klant de voorkeur aan geeft. Klinkt best eenvoudig toch? De praktijk blijkt een stuk uitdagender.

Snel, juist en via het beste kanaal

In de huidige digitale wereld hebben klanten steeds meer kanalen en mogelijkheden om jouw organisatie te bereiken. Daarbij verwachten ze een snelle en foutloze reactie.

Voor organisaties is het dus steeds belangrijker om elke interactie goed in kaart te hebben. Ook wil je de mogelijkheid om elke klant via het voorkeurskanaal te antwoorden.

Omnichannel Management helpt jouw organisatie om snel, juist en via het beste kanaal in te spelen op klantinteracties. Jouw team en jij worden hierbij in grote mate ondersteund in het bieden van gepersonaliseerde, memorabele klantervaringen. Blije klanten, bezoekers én medewerkers zijn het resultaat.

omnichannel management

Uitdaging

Steeds kritischere klanten en allemaal losse systemen in je organisatie. Ongetwijfeld herken je dit ook binnen jouw organisatie?

Klanten verwachten dat je als organisatie 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar bent, via elk kanaal dat ze kennen (telefonisch, via e-mail, social, WhatsApp, website, TikTok, mijnomgeving, etc.) en dat ze snel het juiste antwoord krijgen.

Op basis van veranderingen in klantgedrag en het hypen van kanalen als Facebook, Instagram en TikTok, schaften bedrijven vaak allerlei losse applicaties aan om aan die klantwensen te kunnen voldoen. Al deze ‘losse’ systemen zorgen voor veel handmatige bewerking, lastig applicatiemanagement en het verlies van overzicht.

Oplossing

De oplossing voor organisaties om met bovenstaande uitdaging om te gaan ligt in Omnichannel Management.

Omnichannel Management gaat over elke interactie die een klant met je merk heeft gehad. Van een vraag op de website tot een productaankoop. Van een tevredenheidsonderzoek tot een gesprek met de klantenservice.

Het betekent ook dat alle informatie over een klant is ondergebracht in één enkel overzicht wat medewerkers kunnen raadplegen en gebruiken. Omnichannel Management is van cruciaal belang voor naadloze interacties tussen klanten en je organisatie.

Wat zijn de voordelen van Omnichannel Management?

Je klanten die memorabele klantervaring geven? Met Omnichannel Management lukt dat zeker! 

Je speelt snel via het voorkeurskanaal van je klant in op de verschillende interacties

Snelle afhandeltijd doordat alles in één systeem te vinden is in plaats van in allerlei lossen systemen

Je wisselt eenvoudig van kanaal en alle klantinformatie blijft zichtbaar

Rapportage over alle kanalen heen en snel bijsturen waar nodig. Ideaal!

Je begrijpt, dit is enorm positief voor de relatie met je klanten, want die worden goed en snel geholpen via het contactkanaal van hun keuze. 

En waar komt huXam om de hoek kijken?

Wij zien de waarde van goed Omnichannel Management binnen organisaties enorm toenemen. Naast het klantgericht werken en relevant communiceren met de doelgroepen vanuit een 360-graden klantbeeld, ondersteunen wij Omnichannel Management op de volgende manier:

 

  • Het inrichten en opzetten van de middelen die nodig zijn om Omnichannel Management te ondersteunen. Denk hierbij aan het integreren van kanalen binnen een applicatie, het faciliteren van medewerkers bij het beantwoorden van de interacties via het juiste kanaal en het houden van een overzicht over de interacties en vervolgstappen
  • Het creëren en inzichtelijk maken van de data die nodig zijn om te bewijzen dat de beslissingen, vanuit de Omnichannel Management gedachte, werken voor jouw klant en voor de organisatie
  • Het continu meedenken met je bij het inspelen op de actuele interactiebehoeftes, zodat je het omnichannel landschap hierop kan inrichten
  • Het meewerken aan het bereiken van de memorabele klantervaringen door steeds verder te kijken dan puur en alleen de techniek, maar juist ook door de juiste inzet van kanalen en de wijze waarop de medewerkers hiermee omgaan binnen de omnichannel klantprocessen.

Hierdoor werken we mee aan het in beeld krijgen van:

– De klant en zijn behoefte

– De data waaruit je conclusies kunt trekken

– Verbetertrajecten binnen de omnichannel gedachte

– Businesscases om meer rendement te creëren en kosten te besparen

Meer weten over onze werkwijze en hoe we jou kunnen helpen in het opzetten van een goed Omnichannel Management?

steyn elshout

Steyn helpt je graag verder

Aan de slag met Omnichannel Management? Door onze ervaring kunnen we je als geen ander helpen!