Wat is er nieuw in Oracle Service Cloud 22B?
De 22B release van Oracle Service Cloud is vanaf eind mei 2022 beschikbaar.
Deze release bevat weer een aantal mooie nieuwe features voor de BUI en de desktop console. Dit zijn de belangrijkste features:
1) BUI – Doorsturen dialoogscherm verbeteringen
Bijlagen zijn nu zichtbaar in het “doorsturen” dialoog scherm. Zelfs wanneer je door lange incident threads scrollt.
De bijlagen worden horizontaal naast elkaar geplaatst. Mochten er heel veel zijn dan verschijnt er een pijltje naar links en rechts.
Ook is er een bijlage teller toegevoegd. Zodat je snel kunt zien hoeveel bijlages er zijn.
Op het moment dat er geen bijlagen zijn en je klikt op het bijlage icoontje dan opent automatisch het “nieuwe bijlage” scherm.
2) BUI – Redwood theme standaard voor alle agenten
Oracle heeft er voor gekozen om het Redwood theme voor de bui standaard te maken voor nieuwe gebruikers.
Agenten kunnen dit zelf aanpassen naar 1 van de andere themes via het avatar icoontje in de rechterbovenhoek:
3) Secondary contacts en alternatieve email adressen zijn toegevoegd aan de thread reactie header
Vanaf nu zijn secondary contactpersonen en alt1, alt2 email adressen zichtbaar in thread response header. Alt1 en alt2 mailadressen zijn zichtbaar in het “Aan” veld en secondary contacts in het “CC” veld.
4) BUI – Tweede zoekrapport
Oracle heeft de mogelijkheid toegevoegd om een tweede zoekrapport toe te voegen aan de werkruimtes.
In de runtime selecteer je de relatie van het zoekveld in de werkruimte. Een dialoogscherm opent met de naam van het tweede zoekrapport.
Als het resultaat van het tweede zoekrapport leeg is, dan worden de resultaten van het eerste zoekrapport getoond.
Als het resultaat van het tweede zoekrapport NIET leeg is, dan worden de resultaten van beide zoekacties weergegeven.
Op die manier kun je bijvoorbeeld vanuit een contact relatie zoeken op een taak. En met een tweede zoekrapport zoeken op organisatie id. Als de taak nog geen organisatie gekoppeld heeft dan krijg je alleen maar contactpersonen terug. Maar als de taak wel een organisatie heeft dan krijg je alle contactpersonen terug die gelinkt zijn aan die organisatie.