Bereik het omnichannel ideaal
Retail
Hoewel de retailsector voortdurend in de ban is van de term ‘omnichannel’, worstelen veel retailers er nog steeds mee.
De uitdaging zit onder andere in het bereiken van uniforme klantervaringen over al die kanalen, technologie, processen, cultuur en mentaliteit. Zó bereik jij als retailer het omnichannel-ideaal.
Steeds grotere rol
Omnichannel is breed. Het omsluit je hele organisatie. Als gevolg daarvan dragen allerlei uitdagingen bij aan de voortdurend verschuivende en trage evolutie van omnichannel doelstellingen. Uitdagingen zoals:
- Het snelle tempo van technologische veranderingen
- Logge legacy-systemen
- Verkeerd afgestemde doelstellingen
- Teveel of te weinig operationele processen
- Silo managementstructuren
- Snel veranderende consumentenverwachtingen
Deze belemmeringen voor het bereiken van de perfecte omnichannel ervaring vereisen aanzienlijke afwegingen van waardevolle middelen zoals tijd, geld en mensen. Verder brengen de beslissingen risico’s voor de organisatie mee die, vanuit de oude werkmethodes en ingesleten gedachteprocessen, vaak liever niet genomen worden.
Wat is de oplossing?
Wil jij als organisatie het omnichannel ideaal bereiken? Dan is stap 1: inventariseer de behoeftes van je klant en de gewenste gedragingen die hierbij horen vanuit je organisatie. Treed in contact met je klanten om te leren wat zij denken, voelen en doen tijdens hun ervaring met jouw merk.
Als je dat weet, kun je pas beginnen met het opzetten van een juiste omnichannel ervaring. Vanuit zowel het oogpunt van cultuur, mentaliteit, doorleving en technologie.
Doelgericht en snel
Sterker nog, als je van tevoren weet waar je aan dient te gaan werken in het omnichannel denken, zijn de vervolgstappen veel doelgerichter en sneller doorlopen. Bovendien zijn de resultaten veel meer bevredigend voor je klant.
Door je omnichannel mentaliteit volgens bovenstaande te verankeren in een klantgerichte aanpak, kun je technologie, processen, mensen en systemen met succes inzetten als onderscheidende factor voor je merk.
Als retailer heb je dit niet zomaar voor elkaar, dat begrijpen we. Misschien goed om eens te starten met een demo die we je geven, waarin we uitleggen hoe wij het omnichannel ideaal dichterbij kunnen brengen? En om te bekijken waar jullie de eerste verbeteringen kunnen doorvoeren?
Wat levert dit op?
De opbrengsten kun je als retailer vinden in:
- Het doelgerichter en efficiënter afhandelen van de interacties met klanten
- Het vergroten van de mogelijkheden om cross- en upsell te creëren doordat medewerkers meer focus hierop kunnen hebben
- De verhoging van de klanttevredenheid, waardoor klanten sneller herhaalaankopen doen
- De verkleining van de foutmarge bij het geven van antwoorden
- De vermindering van de tijd die nodig is voor beheer van content (alleen verbeterpunten, en ook medewerkers werken mee aan de verbetering)
- De decentralisatie van contentbeheer, waarbij het opzetten en actualiseren van benodigde informatie van andere organisaties door henzelf worden gedaan
Wat is de investering?
De basis van de hierboven beschreven casus is een kennis automatiserings applicatie. De investering hierin bestaat uit een eenmalige opzet en training en een maandelijkse fee op basis van het aantal vragen die gesteld worden. De werkwijze en applicatie voldoen aan de huXam eisen, wat inhoudt dat:
- De dienstverlening goed is afgestemd op jullie als retailer
- We snel samen en voor jullie kunnen schakelen
- We samen usecases kunnen testen
- Jullie zo snel mogelijk zelfstandig het beheer kunnen voeren over de applicatie.
Neem contact met ons op, dan plannen we een uur!