Wat is er nieuw in Oracle Service Cloud 22D?
De 22D release van Oracle Service Cloud is vanaf eind november 2022 beschikbaar.
Deze release bevat weer een aantal mooie nieuwe features voor de BUI en de desktop console. Dit zijn de belangrijkste features:
1) BUI – Chat variabelen previewen
In de incident console was er al langere tijd de mogelijkheid om variabelen te previewen. Je ziet de waarde achter de variabele zoals je die naar de klant gaat versturen. Vanaf de 22D release is die mogelijkheid er ook voor in de chat.
2) BUI – Chat custom config voor de wrap up timer
De wrap up timer geeft de agenten tijd om na een chat gesprek wat taken af te maken. Standaard staat deze ingesteld op 45 seconden en de chat blijft hierna open. We hebben vanaf nu de mogelijkheid om de tijd aan te passen EN te bepalen of de chat moet worden afgesloten.
De functie moet ingesteld worden. Als je dit graag wilt dan kun je een RFC indienen via onze support desk.
3) BUI – Custom config waarmee vanuit de begeleide hulp een tekst kan worden toegevoegd aan de incident thread
Vanaf nu is er een custom config beschikbaar waarmee we automatisch vanuit de begeleide hulp een tekst kunnen toevoegen aan de incident thread. Die staat standaard uit. De functie moet ingesteld worden. Als je dit graag wilt dan kun je een RFC indienen via onze support desk.
4) BUI – previewen van bijlages
Vanaf nu supporten we het previewen van bijlages met de extensies: bmp, gif, jpg, json, mp3, pdf, png, svg, txt en xml voor zowel nieuwe als opgeslagen bijlages.
5) Custom objects – alfabetische sorteringen
Custom objects worden nu in alfabetische volgorde weergegeven wanneer er een nieuwe custom object werkruimte wordt aangemaakt.
6) Standaard teksten zoeken in de werkruimte regel editor
De standaard teksten optie in de werkruimte regel editor is vanaf nu doorzoekbaar. Voorheen moest je handmatig door de lijst scrollen.
7) BUI – Enhanced business rules: chat masking
Vanaf nu kunnen we in chat gesprekken op basis van een regex custom maskeringen toevoegen aan de chat. Daarnaast is er de mogelijkheid om een custom maskering aan te maken en zijn er standaard maskeringen voor credit card, telefoonnummers etc.
8) BUI – Enhanced business rules: groter aantal switch statements
Vanaf nu kun je tot wel 30 cases opnemen in een switch statement.
9) BUI – Enhanced business rules: regels doorzoeken op basis van actie
Er is een nieuwe zoekfilter toegevoegd aan de enhanced business rules om te zoeken op actie. Op die manier kun je sneller vinden welke regel bijvoorbeeld een veld “zet”.
10) BUI – Data lifecycle management: gebruiksstatistieken
Vanaf nu kun je in de data lifecycle management zien hoeveel records er gearchiveerd/gepurged zijn de laatste 30 dagen. En hoe lang een policy heeft gelopen gedurende die tijd.
Daarnaast is de optie toegevoegd waarmee je kunt zien wie de laatste persoon was die een aanpassing heeft gedaan aan de regels en wanneer dat was: