Een sentimentanalyse tijdens een klantgesprek met Amazon Connect

sentimentanalyse amazon connect

Amazon Connect: Bied klantcontact medewerkers analyses van het sentiment tijdens een gesprek met real-time contactanalyse

De skills en de ervaring van je medewerkers is een cruciaal aspect van het contact center. Zij bepalen voor een groot deel wat de ervaring van je klant is met jouw bedrijf. Stel je eens voor… Dat je real-time het sentiment kunt volgen en dus ook gelijk de juiste actie kan ondernemen? De sentimentanalyse van Amazon Connect biedt de uitkomst.

Het tijdig verstrekken van de juiste tools en informatie aan je medewerkers is de sleutel tot het garanderen van een first time fix, een kortere gemiddelde AHT en een hogere klantentevredenheidsscore.

Het verstrekken van real-time transcriptie van het gesprek, het bijbehorende sentiment en eventuele trefwoorden of categorieën kunnen je medewerkers helpen om de juiste actie te ondernemen om problemen op te lossen. Gesprekssentimentanalyse (leuk woord voor galgje) speelt hierin een steeds belangrijkere rol. Je wilt begrijpen wat er kan worden verbeterd in interacties, zowel real-time als historisch.

 

Contact Lens voor Amazon Connect

Contact Lens voor Amazon Connect biedt dit. Het is een functie die helpt om het sentiment en de trends van klantgesprekken real-time te volgen om cruciale bedrijfs- en productfeedback te identificeren. Contact Lens ondersteunt nu ook real-time streaming (real-time contact analyse segment streams).

De real-time contact analyse segment streams bieden transcriptie van het gesprek. Zowel categorieën als uitingen worden ingedeeld en beoordeeld. De uitingen stellen jou als bedrijf in staat om je medewerkers te assisteren bij gesprekken in real-time. Dit leidt tot een hogere conversie en klanttevredenheid. Deze nieuwe functie is ideaal om de beschikbare data te gebruiken als ondersteuning bij het contact met je klanten.

De nieuwe Amazon Connect Contact Lens streaming feature is een gamechanger voor het vermogen om effectieve en relevante interacties op te bouwen. Welke organisatie wil dat nou niet? Hoogwaardige, real-time transcripties, processen sneller en beter aansturen en met meer empathie een gesprek voeren met je klanten. Met de nieuwe streamingsegmenten kan dit met een volledig serverloze architectuur en maakt het niet meer uit hoe lang gesprekken duren.

 

Meer informatie of zien hoe dit voor jouw organisatie werkt? We praten er graag over door met je. Neem dan contact met me op via 0657006000 of via s.elshout@huxam.nl.

Wil je meer weten?

Neem contact op met Steyn.

0657006000
s.elshout@huxam.nl

Steyn Elshout