Whitepaper
Waarom je als marketingteam niet langer kan wachten met een 360-graden klantbeeld
Wat is de link tussen positieve aanbevelingen, marketing, personalisering en loyale klanten?
Hoe kan ik hier iets mee voor mijn organisatie?
Het antwoord is heel simpel: Het 360-graden klantbeeld.
Na het lezen van dit whitepaper...
Weet je:
- Wat een 360-graden klantbeeld is
- Wat de voordelen ervan zijn
- Hoe je het voor elkaar krijgt om dit klantbeeld te krijgen
- Waarom je hier als marketingteam vandaag nog mee moet starten
Het geheim voor succes?
Lange tijd riep het woord ‘klantbeeld’ bij bedrijven op dat het iets is voor service omgevingen en contact centers.
Maar… gelukkig beseffen steeds meer organisaties dat ook sales en marketing nodig zijn om het 360-graden klantbeeld echt goed voor elkaar te krijgen.
Jij vanuit je marketing-afdeling kunt het 360-graden klantbeeld mee vormgeven en er veel profijt van hebben.
Er is dan wél een intensieve samenwerking nodig met jouw collega’s van Sales en Service, dus je moet wel uit je conversie-silo stappen. Maar hé, omgekeerd geldt hetzelfde.
Dus het geheim voor succes?
Dat jullie met elkaar – van onder naar boven en van links naar rechts in je gehele organisatie – besluiten dat dít is wat jullie belangrijk vinden:
Hoe gaan jullie samenwerken en wat willen jullie gezamenlijk bereiken?
Samen voor een 9+ organisatie gaan, in plaats van alleen gaan voor jouw afdelingsdoelstellingen.
Het 360 graden klantbeeld is de sleutel tot langdurige relaties met je klanten en positieve aanbevelingen. En is dat niet wat we allemaal willen?
Maar hoe bereik je een 360-graden klantbeeld?
Een 360-graden klantbeeld krijg je door niet alleen transactioneel en waardetechnisch naar de klant te kijken. Juist ook de psychografische data is een belangrijk onderdeel; Weten wat je klant denkt, hoe ze redeneren en waarom ze handelen.
Dus, hoe verzamel en combineer je klantgegevens voor een psychografische oftewel gedragsblik?
Hoe je precies het 360-graden klantbeeld krijgt? Dat lees je per stap in het whitepaper.