Kan je wat over jezelf vertellen?
Paul den Uijl, 58 jaar en ik ben getrouwd met Lucia. Met onze 4 kinderen en inmiddels ook 8 kleinkinderen is het een gezellige boel als iedereen er is. Daarnaast houden we ons bezig met onze hobby en dat zijn katten. We fokken met het kattenras Abbessijn en als je een nestje hebt is dat ook net weer of je kinderen hebt 🙂
Verder ben ik erg actief en hou ik van golf, uit eten met vrienden, reizen naar bijvoorbeeld Spanje of Indonesië (we hebben ook nog een hoop landen op onze wensenlijst staan) en ik heb een interesse in Whiskey. Daarvoor is Schotland natuurlijk het aangewezen land. De combi van de natuur, gezelligheid met vrienden en een goed glas Whisky is geweldig. En tussen al die drukte door probeer ik ook nog wat te werken.
Paul den Uijl en klantcontact. Hoe is dat zo gekomen?
Daar ben ik eigenlijk zo ingerold op enig moment. Hiervoor had ik een IT-bedrijf dat zich bezighield met architectuur vraagstukken en advies over het totale ICT-gebied. Voor een opdracht zat Luuk toen bij KPN. Hij hield zich daar bezig met de oplossing Oracle Service Cloud, een applicatie voor klantcontact. Op een gegeven moment wilde KPN de dienstverlening verkopen en ontstond het idee om dat portfolio en de klanten over te nemen. Zo ontstond huXam.
We wilden een bedrijfsnaam waar niks achter zit. Maar ja, mensen willen toch altijd weten wat de betekenis achter een naam is…
huXam. Kan je uitleggen waar die naam voor staat?
We wilden een naam waar niks achter zit. Net zoals dat ooit de naam Google ontstond en ook verder niks betekende. Maar ja, mensen willen toch altijd weten wat de betekenis is achter een naam. Dus inmiddels leggen we dan uit dat de ‘hu’ staat voor mens en de ‘X’ voor experience. Dat is waar we ons dagelijks mee bezighouden: klantcontact en de klantervaring waarbij de mens centraal staat.
En zo rolde je dus in de wereld van klantcontact…
Zo begon mijn reis inderdaad in de interessante wereld van klantcontact. Het leuke is ook dat het iedereen aanspreekt, want iedereen heeft ermee te maken. Waar ik achter kwam is dat bedrijven nog (te) vaak eerst techniek aanschaffen. Vanuit IT wordt dan voor een bepaalde applicatie besloten en pas daarna wordt gekeken ‘wat kunnen we er voor ons klantcontact eigenlijk mee?’. Bij huXam kijken we daar anders naar.
Veel bedrijven schaffen nog (te) vaak eerst techniek aan en dan pas wordt gekeken wat ze er eigenlijk mee kunnen. Bij huXam kijken wij daar anders naar
Ja? Want hoe zien jullie dat dan vanuit huXam?
Ik wil zaken echt laten werken. En dat kan alleen maar als je begint bij de vragen: waarvoor doe je als organisatie iets en waar heb je behoefte aan? Daar heb je mensen voor nodig. Daarna volgt technologie, wat ondersteunend is.
Verder is het zo dat wij inzetten op het totale klantbeeld en daar dus ook een totaaloplossing voor aanbieden. Waar je vroeger met allerlei losse applicaties uit de voeten kon, is dat inmiddels achterhaald. Zodra we laten zien hoe onze oplossing werkt, zijn mensen enthousiast. Maar er komt ook altijd een bepaald besef; voor een totaalbeeld van de klant heb je namelijk ook andere afdelingen nodig. En zo zijn de meeste organisaties nog niet georganiseerd. Een interessant speelveld dus.
En wat doe jij precies bij huXam?
Ik houd me voornamelijk met de commerciële kant van klantprojecten bezig. Verder ook met de dagelijkse gang van zaken om het bedrijf te runnen. Je zou kunnen zeggen, leidinggeven aan de mensen, maar dat is niet zo mijn ding. Ik heb het liever over sturing geven.
Wat vind je leuk aan werken bij huXam?
We hebben een leuk en enthousiast team. Het zijn mensen die op dezelfde manier denken; We willen allemaal klantgerichte oplossingen en echt toegevoegde waarde bieden zodat het optimaal wordt voor de klant. En ieder heeft daar zo zijn eigen inbreng in. Daarin functioneren en sturing aan geven vind ik heel leuk. Ik probeer iedereen vanuit zijn eigen kunnen te stimuleren.
Als laatste vraag; Waar ben je trots op?
Privé is het dat iedereen om me heen gelukkig is. Ondanks de dingen die niet goed gaan, dat je elkaar kan helpen en daar weer uitkomt. Ja, daar ben ik trots op.
En verder ben ik altijd trots als ik mensen een stukje meerwaarde en waardering kan geven en dat ze daardoor groeien. Mensen in hun kracht zetten, hen laten groeien en begeleiden daar krijg ik energie van.
—
Bij huXam zoeken we mensen die passie hebben voor klanten, een tikkeltje eigenwijs zijn en een bepaalde hoeveelheid lef hebben. Je houdt dus van de vrijheid om zelfstandig te werken en met momenten juist ook van het samenwerken. Aan de ene kant snap je de techniek en aan de andere kant kan je de vertaling maken richting de business van de klant. Van een probleem maak jij dus een vertaling naar een concept en vervolgens naar een oplossing. Altijd gericht op de lange termijn.
Vacatures bekijken? We ontmoeten je graag.
—