Je hoort en leest er steeds meer over. Maar wat is Amazon Connect precies?
In het kort is het een omnichannel cloud contact center. Oftewel: je biedt een afgestemde ervaring voor je klant, welk kanaal hij of zij ook gebruikt. Het is de eenvoud die het aantrekkelijk maakt voor organisaties: in een paar stappen zet je een contact center op, voeg je agenten/medewerkers toe die zich overal ter wereld kunnen bevinden en je begint de interactie met je klanten.
Je kunt gepersonaliseerde ervaringen voor je klanten creëren met behulp van omnichannel communicatie. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk chat- en spraakcontact dynamisch aan te bieden op basis van factoren zoals de voorkeur van de klant en de geschatte wachttijden. Ondertussen bedienen je medewerkers alle klanten gemakkelijk via één interface. Zij kunnen bijvoorbeeld chatten met klanten en taken aanmaken of beantwoorden wanneer deze naar hen worden doorgestuurd.
Amazon Connect is een open platform en integreert eenvoudig met andere bedrijfstoepassingen zoals Oracle Service Cloud
Amazon Connect is een open platform. Je integreert het eenvoudig met andere bedrijfstoepassingen, zoals Oracle Service Cloud. Dit maakt het ook makkelijk om nieuwe ervaringen voor je klanten te realiseren, zoals inspelen op de relevante vraag van de klant of een next best item bespreken op basis van de klantwens. Deze toepassingen zet je in om kosten te besparen (kortere afhandeling per gesprek) en tegelijkertijd de klantgerichtheid te vergroten (de verwachting van de klant overtreffen).
Het volgende diagram toont deze belangrijkste kenmerken van Amazon Connect:
Amazon Connect wordt in Nederland reeds ingezet door onder meer Aegon, Tui en Leaseplan. Daarnaast zijn een aantal organisaties, zoals ook 2 van onze klanten, in een Proof of Concept stadium met positieve resultaten, en gaan we binnenkort volledig live.
Meer weten over de inzet van Amazon Connect voor jouw organisatie?