Onze partner

Oracle Service Cloud

Hoe je klanten ook contact opnemen met jouw organisatie, met Oracle Service Cloud kun je jouw klanten direct helpen. Altijd.

Ontwikkelingen

De wereld van communicatie verandert snel. Het aantal contactkanalen en technologie explodeert, mobiele apparaten zijn overal, nieuwe communicatiekanalen komen op en social media is niet meer weg te denken.

Geduld is er tegenwoordig niet meer bij. Je klanten verwachten op ieder contactkanaal snel antwoord te krijgen.

Als een reactie (te) lang duurt, zeker bij een ontevreden klant, is een bericht op social media zo geplaatst waar duizenden mensen meelezen. 

Al deze ontwikkelingen creëren de noodzaak om over een manier na te denken hoe jullie met je klanten om willen gaan. Gelukkig is er Oracle Service Cloud!

oracle service cloud

Wat is Oracle Service Cloud? 

Oracle Service Cloud (OCS) is een volledig CRM systeem en ondersteunt routering van contacten naar de juiste medewerker, voor alle klantcontactkanalen. Het biedt een 360° klantbeeld en een volledig overzicht met contact-historie.

Zo krijgt je klant – of het nou via de website, mail, telefoon, chat of de klantenservice is – hetzelfde, juiste antwoord. 

Blije klanten en blije medewerkers. Ideaal toch?

voordelen oracle service cloud

Wat zijn de voordelen?

Memorabele klantervaringen – Lever het juiste antwoord op tijd, iedere keer en met consistente communicatie over alle kanalen. Blije klanten en een ervaring om nooit te vergeten!

Eenvoudige integratie – Complete integratie met je huidige klantcontactcenter en telefooncentrale.

Productieve medewerkers – OSC begeleidt je medewerkers door de bedrijfsprocessen over alle kanalen. 

Ondersteunt de klantreis – OSC faciliteert ook je selfservice portal. Het ondersteunt de klantreis van online naar de bemande kanalen, op een hele makkelijke manier.

Inzicht door rapportage – De high-end software biedt volop rapportagemogelijkheden. Continu verbeteren is zo een eitje!

Altijd modern en up-to-date – Met de cloudoplossing loop je nooit meer achter vanwege de automatische updates die voor iedereen beschikbaar zijn.

Wat biedt Oracle Service Cloud?

B2C-Service

Biedt innovatieve en directe service aan klanten via de kanalen waaraan zij de voorkeur geven. Hierbij wordt gebruik gemaakt van AI en machine learning (ML) om alle serviceteams te helpen repetitieve taken snel uit te voeren, zodat ze zich kunnen richten op het leveren van deskundige service op maat.

Digitale klantenservice

Biedt klanten merkgebonden selfservice-mogelijkheden in de kanalen van hun voorkeur. Gebruik conversational interfaces, een chatbotplatform en ingebouwde intelligentie om innovatieve ondersteuningservaringen te leveren op het moment dat klanten hulp nodig hebben.

(omnichannel) Servicecentrum

Geef contact center medewerkers eenvoudig toegang tot relevante informatie en de mogelijkheid om interacties van alle kanalen in een enkele interface te beheren.

Kennisbeheer

Biedt informatie op een efficiënte, consistente manier over alle kanalen. De oplossing, met uitgebreide zoekmogelijkheden, versnelt het oplossen van problemen voor call center medewerkers en helpt klanten de antwoorden te vinden.

Beheer van klantgegevens (CRM)

Oracle Customer Data Management geeft een enkel beeld van elke klant, samengesteld en verenigd uit meerdere gegevensbronnen en geverifieerd op juistheid en tijdigheid. Het zet je organisatie in de kracht om klantgegevens te gebruiken.

Self-service advies mogelijkheden

Laat klanten zichzelf efficiënt helpen bij het oplossen van zowel eenvoudige als complexe problemen. Geef gepersonaliseerd advies op maat aan de hand van intelligente online gesprekken.

oracle service cloud huxam

Wat kun je er precies mee?

Bied altijd en overal de juiste service

Je kunt selfservice en ondersteunde klantenservice  gebruiken om waardevolle relaties op te bouwen en dit via de voorkeurskanalen van je klanten. Bied, vanuit de klant gedacht, altijd (pro)actieve, gepersonaliseerde en relevante (klanten)service via een groot scala aan digitaal beschikbare tools, zodat je medewerkers zich kunnen concentreren op geëscaleerde en/of complexere problemen. Bekijk Oracle Service in actie (1:16)

Automatiseer en schaal je klantenservice

Verbeter de klantervaringen via AI ondersteunde en voorspellende servicemogelijkheden, procesautomatisering en op maat gemaakte reacties die voor specifieke klanten zijn ontworpen. Stuur gepersonaliseerde berichten, precies op het moment dat dit voor de klant relevant is. Met Oracle Service kun je tegelijkertijd de klantenservicestrategie stroomlijnen, bedrijfstransformatie versnellen en je klanten blij maken. Kijk maar eens hier: Digital-first service is de toekomst

Vereenvoudig de menselijke kant van klantenservice

Maak het medewerkers gemakkelijk. Door middel van geïntegreerde applicaties, prescriptieve en intuïtieve gebruikersinterfaces en de kracht van AI kunnen medewerkers zich concentreren op het opbouwen van sterkere relaties en het leveren van een betere algehele klantervaring. Hoe? Check het hier: De sleutel tot uitstekende B2B-klantenservice

Geef je buitendienstteam mogelijkheden

Verbeter het volledige proces voor buitendienstbeheer met een end-to-end oplossing die de zichtbaarheid vergroot en productiviteit verhoogt. Oracle Field Service verbetert de communicatie met klanten, vermindert het aantal keren dat klanten niet aanwezig zijn, verhoogt tijdige aankomst, ondersteunt abonnementsservicemodellen en zorgt ervoor dat problemen direct de eerste keer op de juiste manier worden opgelost.

Zorg ervoor dat elke klantinteractie ertoe doet met intelligente service

Lever relevante, connected klantinteracties: Personaliseer interacties met een compleet beeld van klanten. Verbind contacten naadloos via digitale kanalen, contactcentra en mobiele communicatiemogelijkheden.

Maak klanten blij met verschillende contactmogelijkheden. Stimuleer waarde, merkwaarde en effectiviteit door klanten verschillende keuzes te bieden om via kanalen te communiceren, overal en altijd.

Zorg voor authentieke, nauwkeurige en op maat gemaakte reacties: Geef consequent één correct antwoord dankzij superieure mogelijkheden voor kennisbeheer, het web en mobiele selfservice.

Verlaag de kosten en stroomlijn de service met automatisering: Voorspel, verbeter en optimaliseer de klantervaring (CX) en verbeter het gebruik van middelen met behulp van automatisering en intelligentie.

Koppel front- en backofficedata: Bied een uniform beeld van je bedrijf en stel je klantenservicemedewerkers, die de voorhoede voor CX vormen, in staat om aan de verwachtingen van de klant te voldoen én deze te overtreffen.

steyn elshout

Steyn helpt je graag verder

Wil je meer weten of een demo van Oracle Service Cloud?