uitdaging

Je klantbeeld verbeteren met AI: Van Data naar inzicht

Een volledig klantbeeld is essentieel voor het leveren van memorabele klantervaringen. Veel organisaties worstelen echter met het verkrijgen van een 360-graden overzicht van hun klanten, wat leidt tot gemiste kansen en inefficiënte processen. Bij huXam begrijpen we deze uitdaging en bieden we oplossingen die data en AI combineren om een volledig klantbeeld te realiseren. Je klantbeeld verbeteren met AI: ga van Data naar inzicht!

De kracht van data en AI voor een volledig klantbeeld

Het integreren van data uit diverse bronnen en het toepassen van kunstmatige intelligentie stelt organisaties in staat om:

  • Inzichten te verkrijgen in klantgedrag en -voorkeuren, wat leidt tot gepersonaliseerde en effectieve klantinteracties.
  • Processen te automatiseren en te optimaliseren, waardoor de efficiëntie toeneemt en de werkdruk voor medewerkers afneemt.
  • Kwaliteit van klantcontact continu te monitoren en te verbeteren door middel van AI-gestuurde kwaliteitsmonitoring.
Kopie-van-Beige-Minimal-Travel-New-Blog-Instagram-Post-1

Voordelen centraal klantbeeld

Volgens onderzoek van het Data Driven Marketing Onderzoek blijkt dat meer dan 80% van de organisaties nog geen goed beeld van de klant heeft. Bijzonder, als je weet dat organisaties snappen dat het hebben van een goed en actueel klantbeeld veel voordelen oplevert!   

 

Studies (bijvoorbeeld van McKinsey) en onze ervaringen laten zien dat een centraal klantbeeld bijdraagt aan:

  1. Hogere klanttevredenheid en betere klantervaring
  2. Hogere sales-conversieratio’s
  3. Hogere customer lifetimevalue
  4. Effectieve targeting
  5. Churn-reductie
  6. Kostenreductie
  7. Betrouwbaar inzicht
  8. Security en privacy compliance
  9. Governance van processen en data
hoge werkdruk klantcontact medewerkers

Waar begin ik?

Een succesvol centraal klantbeeld creëren? Dit bestaat uit 5 bouwstenen:

  • Visie: Dit startpunt heb je nodig om te kunnen bepalen wat de volwassenheid van je organisatie is en welk groeipad er voor je ligt. Dit betekent ook dat een centraal klantbeeld valt of staat met de overtuiging die start vanuit de directie.
  • Data: Welke bouwstenen heb je nodig op het gebied van data? Denk daarbij aan een datamodel, bronnen, governance, architectuur en integratie.
  • Strategie: Een klantbeeldstrategie helpt je om data duurzaam in te zetten en echt een verschil maken binnen je organisatie.
  • Technologie: Hoe kun je als professional betrokken zijn bij tech- en architectuurkeuzes en wat zijn de voor- en nadelen van best-of-breed en best-of-suite oplossingen?
  • Organisatie: Wat zijn de trends en best practices op het gebied van organisatie en samenwerking tussen afdelingen? Welke skills heb je nodig als professional nu en in de toekomst? Hoe zorg je ervoor dat aparte teams gaan samenwerken?

En huXam?

Bij huXam bieden we diverse oplossingen die bijdragen aan het verkrijgen van een volledig klantbeeld:

  • huXam AI Assistant: Een digitale collega die 24/7 beschikbaar is om zowel klanten als medewerkers te ondersteunen, waardoor klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid toenemen. 
  • Omnichannel Management: Het integreren en optimaliseren van klantcontactkanalen om een naadloze en consistente klantervaring te bieden. 
  • Digitale Procesautomatisering: Het digitaliseren van handmatige processen om efficiëntie te verhogen en fouten te verminderen, wat bijdraagt aan een beter klantbeeld en verbeterde klantinteracties.
Kopie-van-Beige-Minimal-Travel-New-Blog-Instagram-Post-1

Waarom kiezen voor huXam?

Onze expertise in data en AI stelt ons in staat om op maat gemaakte oplossingen te bieden die aansluiten bij de specifieke behoeften van jouw organisatie. Door samen te werken met huXam, profiteer je van:

Deskundig advies en implementatie van AI-gestuurde klantcontactoplossingen.

Verbeterde klanttevredenheid door gepersonaliseerde en efficiënte interacties.

Kostenbesparingen door procesoptimalisatie en verhoogde efficiëntie.

Neem contact op

 

Ben je klaar om jouw klantbeeld te verbeteren en de klantervaring naar een hoger niveau te tillen? Plan dan hier gelijk een afspraak!

steyn elshout

Een 360 graden klantbeeld?
Steyn helpt je graag verder