Wat kun je binnen je contactcenter met Amazon Connect?

amazon connect contactcenter

Ondanks de vele communicatiekanalen die bedrijven hebben, blijft het voeren van een telefoongesprek (voice) onverminderd populair. Klanten kunnen direct uitleggen wat er aan de hand is en krijgen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een chatgesprek, ook direct reactie terug. Ze gaan er vanuit dat de medewerker op de hoogte is van mogelijke oplossingen en dat hun probleem sneller opgelost is dan wanneer ze zelf op zoek gaan of het zelf regelen.

Amazon Connect contactcenter in combinatie met bijvoorbeeld Oracle Service Cloud maakt voor de medewerker het voeren en beantwoorden van gesprekken eenvoudig, net als de informatie bijhouden over klanten en het oplossen van het probleem. Eén klantbeeld, allemaal binnen dezelfde applicatie.

 

Dit zijn de andere voordelen van Amazon Connect i.c.m. Oracle Service Cloud:

  • Je biedt een meer proactieve en gepersonaliseerde service aan je klanten
  • Medewerkers kunnen gesprekken snel en effectief behandelen, de gemiddelde AHT wordt verkort en je gaat optimaal met je klant om, wat de klanttevredenheid bevordert
  • Supervisors kunnen alle inkomende interacties (voice, chat, e-mail, social en Whatsapp?) realtime  bekijken, zien of gesprekken bij de juiste medewerker terechtkomt en inspelen op de kwaliteit van de gesprekken via coaching, tips en training
  • IT kan de infrastructuur binnen het contactcenter vereenvoudigen, overzichtelijk houden en doelgericht beheren

 

Via een intuïtieve console die met de krachtige mogelijkheden van Amazon Connect wordt ondersteund, praten je medewerkers eenvoudig met klanten. Denk bijvoorbeeld aan real-time gesprekstranscriptie en sentimentanalyse. Je kunt ook je processen en applicaties integreren en zo de interacties ondersteunen om een gestroomlijnde ervaring voor klant en medewerker te bieden. Breng spraakoproepen en je digitale kanalen samen zodat klanten tijdens elke interactie op het juiste moment geholpen worden via het kanaal van hun voorkeur.

Meer weten over de inzet van Amazon Connect contactcenter voor jouw organisatie?

Wil je meer weten?

Neem contact op met Steyn.

0657006000
s.elshout@huxam.nl

Steyn Elshout