huXam Conversational AI Jumpstart programma

Veel organisaties kijken naar AI om in te zetten in hun klantcontactprocessen. AI is namelijk het nieuwe toverwoord in IT- en procesverbetering binnen dit domein.  

De AI-technologie belooft binnen het klantcontact volgens veel artikelen en publicaties gouden bergen als het gaat om versnelling van klantcontactprocessen, deflectie van klantcontacten en verbetering van de customer experience.  

Maar……. 

Veel initiatieven beginnen met een technologie als AI lijken geweldig, zonder dat echter wordt nagedacht over hoe die technologie echt impact kan hebben op de doelstellingen van de organisatie

De eerste vraag die men zich binnen een organisatie zou moeten afvragen, is wat je binnen het klantcontact via de inzet van AI wilt optimaliseren, en met welk doel je dit doet. Is het:

  • Een verbetering van de klantervaring? 
  • Vereenvoudiging van processen? 
  • Of gewoon plain en simple kostenbesparing?

En dan komt de vervolgvraag……. Waar zou AI kunnen ondersteunen om dit doel zo snel mogelijk te behalen? En, nog belangrijker, is de AI die men belooft wel werkelijk AI?

huXam heeft, samen met Kare Knowledgeware, in de afgelopen jaren conversational AI tot een kunst verheven. Dit onder het mom van ‘Wat is AI’, ‘wat doet AI’ en vooral, ‘hoe kun je AI inzetten voor conversaties met je doelgroep’. 

huXam is zeer ervaren met het inzetten van pragmatische manieren waarbij AI het werk in een klantcontact omgeving van haar klanten kan vereenvoudigen. Het belangrijkste uitgangspunt voor de huXam werkwijze is: 

huXam is zeer ervaren met het inzetten van pragmatische manieren waarbij AI het werk in een klantcontact omgeving van haar klanten kan vereenvoudigen. Het belangrijkste uitgangspunt voor de huXam werkwijze is: 

Kunnen via AI de doelstellingen van een organisatie op het gebied van digitalisering en robotisering van klantcontact behaald worden?”

De conclusie van huXam is, dat AI zeker een grote waarde kan hebben in klantcontactprocessen en het moderniseren van het contact op kanalen die de doelgroep gebruikt. Hierbij dient AI als technologie wel goed ingepast te worden, met name op het gebied van focus, doelstelling en optimale werking van een applicatie. 

Om AI als middel te testen in een klantcontact omgeving, is het belangrijk om laagdrempelig en lean te werk te gaan en te zien of de AI voor je gaat werken. 

En nu aan de slag……

Zou het dan niet mooi zijn om vanuit een bewezen AI-werkwijze een jumpstart te maken? Kleinschalig, doelgerichtheid en met een heldere ambitie? 

huXam geeft u via haar AI Jumpstart programma laagdrempelig de mogelijkheid om te bepalen of AI binnen uw klantcontact en kennismanagement een toegevoegde AI-waarde kan bieden. 

huXam heeft hierbij gekozen om AI te gebruiken binnen het domein cognitive knowledge automation, waarbij via het inzichtelijk maken van vragen en opmerkingen van klanten en het koppelen van de juiste kennis de klantervaring verbeterd en de kosten verlaagd kunnen worden. 

Uw organisatie kan via dit AI Jumpstart programma testen of AI voor uw klantcontacten gaat werken. 

Wat biedt huXam binnen haar conversational AI Jumpstart programma? 

huXam biedt u een begeleide weg voor de inzet van AI als optimalisatie binnen uw klantcontact.

  • Cognitive insights (0-meting): Een duidelijke insights van het verbeterpotentieel binnen uw klantcontact en kennisbehoefte op basis van 3 tot 6 maanden historische klantcontact data (Whatsapp, chat, CRM, logdata, email). 
  • Opstart: implementatie van een AI (SaaS) gebaseerde applicatie en opzet van de applicatie vanuit de 0-meting.
  • Training: Het trainen van de AI voor de top X vragen, en daarnaast de medewerkers trainen die de content dienen te optimaliseren.
  • Benchmark: na 1, 3 en 6 maanden een duidelijk beeld van hoe het klantcontact is verbeterd.
  • KPI afspraken: Als na 6 maanden de van tevoren afgesproken AI KPI’s niet zijn behaald, kan zonder verplichting afscheid genomen worden van de AI applicatie

Is uw kennis nog niet gestructureerd? Wilt u uw kennismanagement naar het volgende level brengen? Laat huXam u dan helpen! Neem hier contact met ons op middels telefoonnummer 050 2111952 of kijk of www.huXam.nl voor een free audit of de AI Jumpstart trail-mogelijkheden.

Wil je meer weten?

Neem contact op met Steyn.

0657006000
s.elshout@huxam.nl

Steyn Elshout