Proactieve dienstverlening leeft. Steeds meer publieke dienstverleners organiseren het.

PvKO: Proactieve Dienstverlening die werkt

Informatie

Datum

30 oktober 2025

Locatie

Heidelberglaan 15
3584 CS UTRECHT

 

Parkeerkosten 1,80 per uur tot 18.00 uur.

Tijd voor nieuwe inzichten en inspiratie!

Proactieve dienstverlening leeft. Steeds meer publieke dienstverleners organiseren het. Of experimenteren ermee.
Toch loopt dit niet altijd soepel. Burgers reageren vaak anders dan verwacht. De mooie uitnodigingen blijven soms onbeantwoord.
Hoe komt dat? Vaak door een gebrek aan inzicht. Wat verwachten burgers eigenlijk? Wat hebben ze nodig?
De Hogeschool Utrecht deed hier de afgelopen twee jaar onderzoek naar. Samen met publieke dienstverleners. Vanuit het perspectief van de burger.
In deze Ronde Tafel delen we de resultaten. En gaan we met elkaar in gesprek:
  • Wat vinden burgers belangrijk bij proactieve dienstverlening?
  • Zijn er groepen met specifieke wensen of behoeften?
  • Wat zijn richtlijnen voor een aanpak die echt werkt?
Leer van de onderzoeksresultaten, discussieer mee en neem de uitkomst mee naar jouw praktijk.

Wij adviseren te parkeren bij P3 Bolognalaan, dit is een parkeerplaats buiten met 128 plekken.Vanaf de parkeerplaats zie je het gebouw (de zijde die op het plaatje staat), het is ongeveer 150 meter lopen.

Als die vol is, kan je parkeren in de parkeergarage aan de Cambridgelaan 106, dat is ongeveer 250 meter lopen. De parkeergarage (ruim 500 plekken) heeft 8 oplaadpunten.

Waar de rode pijl staat is de achteringang die toegang geeft tot de centrale hal waar de ontvangst is en van waaruit je ook de hoorcollegezaal kunt inlopen.